TRENDLER
D. Pelin Sakın
D. Pelin Sakın

Lisans eğitimini, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Matematik bölümünde tamamladı. İstanbul'da farklı eğitim kurumlarında lise, ortaokul ve ilkokul düzeylerinde matematik öğretmenliği yaptı. Yüksek Lisans eğitimine Yeditepe Üniversitesi Eğitim Programları ve Öğretim bölümünde devam ediyor. Aynı zamanda, Sabancı Üniversitesi EDU "Okul Liderliği" sertifika programını tamamladı.

İTÜ GVO Natuk Birkan İlkokulu'nda çalıştığı dönemde, ilkokul GEMS matematik çalışmalarının uygulamaları ve yeni çalışmaların üretilmesine destek oldu. Fide Okulları'nda, matematik öğretim programının derinleştirilmesi amacıyla sınıf öğretmenleri ile çalışarak müfredat koordinatörlüğü yaptı. Müfredat çalışmalarına veli katılımını dahil eden "Aile Matematiği" yetişkin atölyeleri düzenledi.

Müfredat gelişimi ve takibi alanına odaklanan Sakın, Flipped Learning (Ters Yüz Öğrenme), Tasarım Yoluyla Öğrenme (UbD), Öğrenmede Evrensel Tasarım (UDL) ve Farklılaştırma (Differentiation) eğitim yaklaşımları ekseninde öğretmenlerle içerik üretim ve tasarım çalışmaları yürütüyor.

TÜM YAZILARI

Matematik Oyunları: Sihirli Kareler

Görüntülenme 2743

0
Matematik Oyunları: Sihirli Kareler

“Bizimki 5. sınıfa geldi hala çarpım tablosunu bilmiyor!” diyenler online ise bu yazı onlar için Ezberletmek de en az ezberlemek kadar can sıkıcı bir öğretmen için. Çarpım tablosunu “tıkır tıkır sayıyor” olmak kişinin işini kolaylaştırır doğru… Çünkü günlük hayatın akışında her zaman çarpım tablosuna erişim sağlayamayabilirsiniz.

Ezberletmiyorum da ne yapıyorum peki? Gelin buna bakalım. Sınıfta yaptığım çalışmalardan ilki, sıralara çarpım tablosunu yerleştirmek. Tavsiyem, hazır çarpım tablosu yerine (Şekil1) satır sütun çarpımlı çarpım tablosu (Şekil 2) tercih etmek. Böylece öğrenci hazır okuma değil, uğraşarak bulma sonucu çarpım değerini kullanıyor.

6’dan büyük sayılar için “Parmak Çarpımı”nı öğrenmek

Oyun oynamak

Çarpım tablosu ile ilgili sıklıkla oynadığımız birkaç oyun var. Bu hafta Sihirli Kareler’den bahsedeceğim.

 

Sihirli Kareler (Doğal Sayılar)

Oyuncu Sayısı: En az 2 kişi

Seviye: 4-6. sınıf

Malzemeler: 2 zar, 1 oyun alanı (Ek 1), kişi sayısı kadar farklı renkte keçeli kalem

Nasıl Oynanır:

Zarda büyük sayı atan, oyuna başlar.

Sırası gelen oyuncu iki zarı birlikte atıp, üst yüze gelen sayıları çarpar.

Örneğin, 3 ve 4 geldiyse, çarpım 12’dir.

Oyun alanında 12 sayısının olduğu kutulardan birini seçerek kendi renkli kalemiyle etrafına bir kenar çizer.

Sıra diğer oyuncuya geçer.

Aynı prosesi uygular.

Kareyi son kapatan oyuncu, o karenin içini kendi renkli kalemiyle tarayarak boyar. O kareyi almış olur.

Oyun sonunda, en çok kareyi alan, oyunu da alır.

Dikkat: Bir karenin 4 kenarından 3’ü yeşil renkte olsun. Son kenar kırmızı renk ile kapatıldığında, kareyi kırmızı renk alır. Sayıca çok olan değil, karenin son kenarını çizen kareyi alır.

 

Sihirli Kareler (Tam Sayılar)

Oyuncu Sayısı: En az 2 kişi

Seviye: 7-8. sınıf

Malzemeler: 4 zar (İkişerli aynı renkte), 1 oyun alanı (Ek 2), kişi sayısı kadar farklı renkte keçeli kalem

Nasıl Oynanır:

Zarda büyük sayı atan, oyuna başlar.

Sırası gelen oyuncu dört zarı birlikte atıp, üst yüze gelen sayılardan ikisini seçerek çarpar.

Örneğin, elimizde 2 adet mavi (maviler pozitif), 2 adet kırmızı (kırmızılar negatif) zar olsun. Zarları attık, diyelim ki mavilerde 3 ve 4, kırmızılarda 1 ve 5 geldi. Seçimim mavi 3 ve kırmızı 5 ise, çarpım -15 olacaktır.

Oyun alanında -15 sayısının olduğu kutulardan birini seçerek kendi renkli kalemiyle etrafına bir kenar çizer.

Sıra diğer oyuncuya geçer.

Aynı prosesi uygular.

Kareyi son kapatan oyuncu, o karenin içini kendi renkli kalemiyle tarayarak boyar. O kareyi almış olur.

Oyun sonunda, en çok kareyi alan, oyunu da alır.

 

Keyifli öğrenmeler!

 

D. Pelin Sakın

Matematik Öğretmeni

[email protected]

Yorum Yazın
En Yeni İçeriklerden Hemen Haberdar Ol
Egitimpedia.com'aGiriş Yapın

Egitimpedia Hesabı ile Giriş Yap

Egitimpedia Hesabı Oluşturmak için Tıklayın!