REKLAMI KAPAT
TRENDLER
Müjdat Ataman
Müjdat Ataman Hacettepe Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği / Ankara Üniversitesi Yaratıcı Drama

Lisans eğitimini Hacettepe Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği bölümünde, Türkçe Öğretmenliği yan alanı ile yüksek lisans eğitimini de Ankara Üniversitesinde Yaratıcı Drama alanında tamamladı. Bilkent Üniversitesi Hazırlık Okulunda (BLIS) ve Özel İzmir SEV Okullarında öğretmenlik ve yöneticilik yaptı. İstanbul'da Tarabya İngiliz Okulları İlkokul Müdürlüğü görevinde bulundu.

Çağdaş Drama Derneği İzmir Şubesinin kuruluşunu ve başkanlığını yürüttü. Forum Tiyatro, sınıfta yaratıcılık, çocuk yazını, alternatif eğitim konuları üzerinde çalışıyor. Eğitim kurumları, sanat akademileri, dernekler ya da çeşitli kuruluşların gereksinimlerine yönelik, konulu atölyeler gerçekleştiriyor. Eğitimpedia yazarıdır. PEGEM Akademi tarafından yayımlanan "Yaratıcı Yazma için Yaratıcı Drama", "Yaratıcı Türkçe Dersleri", "Eğitim Gerçeğimiz" ve "112 Öğretmenliğime Notlar" kitaplarının yazarıdır. Koza Yayınlarından çıkan 4. Sınıf Türkçe kitabı yazarlarındandır. "Türkçe Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar", "Yaratıcı Yazma", "Sınıfta Yaratıcılık", "Yaratıcı Dramanın Yöntem Olarak Kullanılması" konularında bildiriler sundu ve seminerler verdi. Halen Fide Okulları'nda Okul Müdürü olarak görev yapıyor.

TÜM YAZILARI

Görülebilir Ders Akışı

Görüntülenme 68

0
Görülebilir Ders Akışı

Ekonomist bir arkadaşımın yoğun baskısı nedeniyle borçlanma konusuyla ilgili bir seminere katılmıştım. Benim için borçlanma, arkadaştan para istemek ya da bankadan kredi çekmek kadar yüzeysel bir işken katıldığım seminerin anlama düzeyi benim ekonomi bilişimin çok ama çok üstündeydi. Yine de madem katıldım, bari dinleyeyim, ne anlasam kârdır diyerek kendimi zorluyordum. Konuşmacının kullandığı gayrisafi milli hasıla sözcükleri ninni gibi gelirken, ben var gücümle seminere tutunmaya çalışıyordum, öğretmen olarak kendimi zorlamayı istiyordum.

Seminerdeki konuşmacılardan biri, konuşmasının başlangıcında kendine ayrılan sürede hangi konulardan söz edeceğini, hangi kavramları açıklayacağını, hangi ilişkileri kuracağını tek tek sıralayarak süreci adım adım tahtaya yansıttı. Konuşmacının sunumu ilerlerken bölüm geçişlerinde arkadaki sunumda da anlatılan kısım aydınlanıyordu. Kaçıranlar ve kopanlar için yansıya bakmak yeterliydi. Bu akıllıca uygulama, takibi kolaylaştırıyor, izleyicinin yaşayacağı kopmalarda sürece yeniden bağlanmasını sağlıyordu.

Böylesi bir uygulamayı sınıfa da taşımak öğrenciler için anlamlıydı. Çalıştığım okulda “sabah paylaşım zamanı” adı altında on beş dakikalık bir bölüm vardı. Öğrenciler sabah okula geldiklerinde ilk on beş dakika, güne dair konuşmaya ve planlamaya ayrılıyordu. Bu süreçte günün akışını paylaşıyordum öğrencilerle, hangi dersler, etkinlikler olacak gibi. Bu alışkanlıktan ve izlediğim sunumdan sonra özellikle bilişsel süreçlerin ve etkinliklerin yoğun olduğu derslerde akışı tahtaya yazmaya başladım. Dersin tüm bölümlerini basit şekilde alt alta sıralıyordum, derste ne yapacaksak hepsi tahtada görülebiliyordu. İşlediğim bölümlerin ardından da tahta kalemi ile o bölümün üstüne çizgi çekiyordum. Böylece öğrenciler ne yaptığımızı, hangi süreci bitirdiğimizi görebiliyorlardı.

Yönetici olduğumda gözlem için dersine konuk olduğum kimi öğretmenler de benzer uygulamaları farklı biçimlerde sınıflarında uyguluyorlardı. Biçimler öğretmenlerin tarzlarına göre değişse de amaç aynıydı ve öğrenciler yararına yapılan bu akış planlamaları, öğrencilerin dikkatleri adına önemli avantaj sağlıyordu. Dikkati çabuk dağılan, hayal kuran, dersten kopan öğrenciler öğretmenin tahtadaki bölüm geçişleri uyarılarıyla derse dönüş için fırsat bulabiliyorlardı.

Müjdat Ataman

Okul Müdürü

www.mujdatataman.com

[email protected]

 

Yorum Yazın
En Yeni İçeriklerden Hemen Haberdar Ol
Egitimpedia.com'aGiriş Yapın

Egitimpedia Hesabı ile Giriş Yap

Egitimpedia Hesabı Oluşturmak için Tıklayın!