TRENDLER
D. Pelin Sakın
D. Pelin Sakın

Lisans eğitimini, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Matematik bölümünde tamamladı. İstanbul'da farklı eğitim kurumlarında lise, ortaokul ve ilkokul düzeylerinde matematik öğretmenliği yaptı. Yüksek Lisans eğitimine Yeditepe Üniversitesi Eğitim Programları ve Öğretim bölümünde devam ediyor. Aynı zamanda, Sabancı Üniversitesi EDU "Okul Liderliği" sertifika programını tamamladı.

İTÜ GVO Natuk Birkan İlkokulu'nda çalıştığı dönemde, ilkokul GEMS matematik çalışmalarının uygulamaları ve yeni çalışmaların üretilmesine destek oldu. Fide Okulları'nda, matematik öğretim programının derinleştirilmesi amacıyla sınıf öğretmenleri ile çalışarak müfredat koordinatörlüğü yaptı. Müfredat çalışmalarına veli katılımını dahil eden "Aile Matematiği" yetişkin atölyeleri düzenledi.

Müfredat gelişimi ve takibi alanına odaklanan Sakın, Flipped Learning (Ters Yüz Öğrenme), Tasarım Yoluyla Öğrenme (UbD), Öğrenmede Evrensel Tasarım (UDL) ve Farklılaştırma (Differentiation) eğitim yaklaşımları ekseninde öğretmenlerle içerik üretim ve tasarım çalışmaları yürütüyor.

TÜM YAZILARI

Matematik Öğretmeninden Hibrit Oyun Önerileri

Görüntülenme 799

0
Matematik Öğretmeninden Hibrit Oyun Önerileri

Çocukluğumda akşamları sıklıkla elektrik kesintileri olurdu. Mum ışığında yapılacak en güzel şey, ailece oyun oynamaktı. Kart oyunları, zarlı ve taşlı oyunlar oynuyorduk. Sokağa çıkma kısıtlamaları olduğu bu günlerde evde ya da çevrimiçi derslerde yapılabilecek en güzel şeylerden biri yine oyun oynamak.

Bir matematik öğretmeni olarak oynamayı sevdiğim oyunları öneriyorum. Bu oyunlarda direkt matematik olduğu gibi dolaylı matematik de olabiliyor. Oyunlar hibrit; hem dijital hem yüz yüze oynanabiliyor. Bu yazıda bu oyunlardan birkaçını listeledim. 


1.Limbo 

Beceri: Farklı Toplamlar Oluşturma, Zihinden İşlem yapma, Zaman Yönetimi

Seviye: 7-9 yaş

 

Nasıl Oynanır?

Online versiyon 

https://gregtangmath.com/mathlimbo

  • Oyuncu, otomatik belirlenen iki sayıyı, sayıların toplamını ya da aynı toplamı veren farklı iki sayıyı oyun alanından elemeye çalışır.

Yüz yüze versiyon  

https://eme.irsd.net/UserFiles/Servers/Server_171656/File/MathLimbo_10%20(1).pdf

  • Sırası gelen oyuncu bir çift zar atar.

  • Zarlarda gelen sayıları, sayıların toplamını veya aynı toplamı veren farklı iki sayıyı oyun bölgesinden elemeye çalışır.

  • Örneğin,

Zarlarda gelen sayılar 1 ve 5 ise, 1+5=6 olacak şekilde oyun alanından 6, 1 ile 5 veya 2 ile 4 elenebilir. 

 

/Users/macbookair/Desktop/Screen Shot 2020-12-24 at 02.28.41.png

  • Hamle yapamayan oyuncu bekler.

  • Oyun alanındaki tüm sayıları eleyen oyuncu 1 puan kazanır.

  • 3 puan kazanan oyuncu oyunu alır.

Not. Zarların üzerinde yazan sayıların çarpımını kullanarak (veya sayıları büyüterek) oyun alanındaki sayıları değiştirerek yeni oyun alanınızı tasarlayabilirsiniz.

2. Nim

Beceri: Strateji Geliştirme, Ardıl Düşünme, Odaklanma

Seviye: 7+

 

Nasıl Oynanır?

Online versiyon

https://www.goobix.com/games/nim/

https://www.archimedes-lab.org/game_nim/play_nim_game.html

http://benpyle.com/nim/

https://www.transum.org/Software/Nim/

Yüz yüze versiyon 

  • Bir miktar taş, kibrit, fasulye, düğme vb. gibi sayılabilir nesne alınır.

  • Oyunda nesneler oyuncular tarafından sırayla alınır.

  • Oyun, istenilen sayıda nesneyle ve istenilen sayıda grupla oynanabilir.

  • Sırası gelen oyuncu hepsi aynı gruptan ve yan yana olmak kaydıyla (oyunun başında bir hamlede alınabilecek nesne sayısı sınırlandırılmışsa bu sınıra bağlı kalarak) istediği kadar nesne alabilir.

  • Alınan nesneler grubu iki gruba ayıramaz yani nesneler grubun sağından veya solundan alınmalıdır.

  • Son nesneyi alan oyuncu oyunu kaybeder.

  • Oyunun en popüler versiyonlarından biri 1-3-5-7 dizilimidir. 

        

 

  • Oyuna başlayan oyuncu, istediği herhangi bir satırdan (gruptan) dilediği kadar nesneyi alır. Örneğin en alt satırda 7 adet nesne var. Bu satırdan yalnızca 1, 2, 3 veya tamamını da alabilir. 

  • Kısacası sıra hangi oyuncuda ise o oyuncu dilediği satırdan (yalnızca bir satırdan) dilediği kadar nesneyi alabilir. Nesne almadan devam edemez, yani pas geçemez. 

  • Oyun bu şekilde sırayla hamleler yapılarak devam eder ve son nesneyi alan oyuncu oyunu kaybeder


3. Kenken

Beceri: İşlem Yapma, Stratejik Düşünme, Zaman Yönetimi

Seviye: 7+

 

Nasıl Oynanır?

Online versiyon 

https://www.kenkenpuzzle.com/

Yüz yüze versiyon 

https://www.kenkenpuzzle.com/assets/KKCRWeek21-1c2f076e54e8d34b3a1e16a0403ab99a.pdf

  • Her satırda ve her sütunda 1’den n’e kadar tüm rakamlar yalnız birer kez kullanılır. Örneğin, 3×3 boyutunda kenkende 1,2 ve 3 rakamları kullanılabilir.

  • Kalın çizgiyle belirtilmiş her bölgenin içindeki sayılar, bölgenin köşesindeki işleme tabi tutulduğunda bölgenin köşesindeki sayıyı eşit olmalıdır.

  • Bölge içinde rakam tekrarı olabilir.

  • Aynı satır veya sütunda rakam tekrar olamaz.


4. BIDMAS

Beceri: İşlem Yapma, İşlem Önceliği, Stratejik Düşünme

Seviye: 9+

 

Nasıl Oynanır?

Online versiyon 

https://www.transum.org/Maths/Game/BIDMAS/

Yüz yüze versiyon  https://www.gardencity.k12.ny.us/site/handlers/filedownload.ashx?moduleinstanceid=10600&dataid=4308&FileName=Numbers%200-50.pdf

  • İki oyuncu veya iki takım tarafından oynanabilen bir oyundur.

  • Sırası gelen oyuncu iki çift zar atar. Zarda gelen sayılarla hesap makinesi yardımıyla işlem yapar.

  • Amaç, elde edilen işlem sonuçları ile tablodaki sayıları eleyebilmektir.

  • Satır, sütun ya da çaprazda dört sayıyı eleyen oyuncu oyunu kazanır.



 

D. Pelin Sakın

[email protected]








 

Yorum Yazın
En Yeni İçeriklerden Hemen Haberdar Ol
Egitimpedia.com'aGiriş Yapın

Egitimpedia Hesabı ile Giriş Yap

Egitimpedia Hesabı Oluşturmak için Tıklayın!