TRENDLER

Yeni Nesil Öğretmenin Dijital Çantasından: Etkinlik Tiplerine Göre Kullanılabilecek Uygulamalar

Görüntülenme 1806

0
Yeni Nesil Öğretmenin Dijital Çantasından: Etkinlik Tiplerine Göre Kullanılabilecek Uygulamalar

Uzaktan eğitime geçtiğimiz bu dönemde eğitimcilerin kullanabileceği pek çok dijital uygulama ve araç bulunuyor. Fakat ders planı hazırlarken daha önce kullandığımız veya duyduğumuz programların adlarını hatırlamak güç olabiliyor. En çok kullanılan araçlar hangileri? Bu araçları etkinlik tiplerine göre nasıl ayırabiliriz? İşte bu yazıda bu soruların cevaplarını bulacaksınız.

1.Etkinlik: Sunum Oluşturma ve İzleme Etkinlikleri 

  • Öğrenciler öğretmenlerini, konuk konuşmacıları ve arkadaşlarının yaptıkları sunumları izleyerek bilgi edinirler. Anladıklarını diğer arkadaşlarıyla paylaşırlar.

Kullanılabilecek Uygulamalar:

Powerpoint, Google Sunum, Keynote, Moviemaker, iMovie, Powtoon, Prezi, Animaker, Educreations, Blendspace

2.Etkinlik:  Ses Dinleme ve  Oluşturma Etkinlikleri 

  • Öğrenciler ses kayıtlarını, müzikleri, radyo programlarını, röportaj kayıtlarını dinler.
  • Öğrenciler kendi ses kayıtlarını oluşturur.

Kullanılabilecek Uygulamalar:

Podcasts, Audacity, Garageband, Soundcloud, Audioboo, Vocaroo, Google Podcasts

3.Etkinlik: Grup Tartışması Etkinlikleri 

  • Küçük gruplardan büyük gruplara doğru, öğrenciler arkadaşlarıyla birlikte bir konu hakkında tartışma yapar.

Kullanılabilecek Uygulamalar:

Google Dokümanlar, Miro, Padlet, Poplet, Linoit, Mindmeister, Kialo

4.Etkinlik: Veri Temelli Sorgulama ve Veri Toplama Etkinlikleri

  • Öğrenciler basılı veya çevrim içi olarak ulaşılabilecek verileri kullanarak sorgulamanın orijinal hatlarını takip eder.

Kullanılabilecek Uygulamalar:

CIA World Factbook, Excel, Google Form, Google Tablolar

5.Etkinlik:  Soru Cevaplama ve Değerlendirme Etkinlikleri

  • Öğrenciler geleneksel soru setlerini ve çalışma kağıtlarındaki soruları; elektronik tartışma sayfalarını, e-posta adreslerini veya sohbet araçlarını kullanarak cevaplar.
  • Öğrenciler içeriği gözden geçirmek için belirli türlerde sorular ve cevaplar oluşturur. Daha sonra bunları kağıt üzerinde veya multimedya araçlarını kullanarak bir yarışma formatında sunabilirler.

Kullanılabilecek Uygulamalar:

Google Formlar, Kahoot, FlipQuiz, Socrative, Nearpod, EdPuzzle, Poll Everywhere

6.Etkinlik: Makale, Şiir, Rapor Yazma ve Günlük Tutma Etkinlikleri

  • Öğrenciler bir konuya ilişkin belirli bir yapıdan oluşan bir yazı yazar. Bunu basılı olarak veya dijital araçları kullanarak yapabilirler.
  • Öğrenciler bir olayın süreç içerisinde nasıl geliştiğini ilk elden anlatan bir günlük oluşturur. Basılı veya dijital araçlarla bu günlüğü oluşturabilirler.

Kullanılabilecek Uygulamalar:

Google Dokümanlar, Blogger, Webbly, Google Sites, Issuu

7.Etkinlik: Görsel Haritalar ve Pano/Resim Oluşturma Etkinlikleri

  • Öğrenciler resimleri, sembolleri ve grafikleri önemli noktaları vurgulamak için kullanarak görsel haritalar oluşturur.
  • Öğrenciler fiziki veya sanal panolar veya resimler oluşturur.

Kullanılabilecek Uygulamalar:

Google Earth, Google Dokümanlar, Padlet, Befunky, Padlet 

8.Etkinlik: 3 Boyutlu Bir Ürün Oluşturma Etkinlikleri 

  • Öğrenciler 3 boyutlu veya sanal bir ürün oluşturur.

Kullanılabilecek Uygulamalar:

TinkerCad, Solidworks, Maya, 3Dmax

9.Etkinlik: Film Oluşturma Etkinlikleri 

  • Öğrenciler hareketsiz resimleri, videoları ve müzikleri kullanarak bir video kurgusu oluşturur.

Kullanılabilecek Uygulamalar:

iMovie, Moviemaker, Youtube, Powtoon, Toontastic 3d, Puppet Palls, Tellegami

10.Etkinlik: Alan Gezisi  Etkinlikleri 

  • Öğrenciler belirli bir alanı sanal olarak ziyaret ederler.

Kullanılabilecek Uygulamalar:

Sanal Müzeler, iMovie aracını kullanarak kendi sanal gezilerini tasarlarlar, Youtube 360 derece videolar

Yararlı olması dileğiyle…

Şeyma Ülper

Bilişim Teknolojileri Öğretmeni

Yorum Yazın
En Yeni İçeriklerden Hemen Haberdar Ol
Egitimpedia.com'aGiriş Yapın

Egitimpedia Hesabı ile Giriş Yap

Egitimpedia Hesabı Oluşturmak için Tıklayın!